Wednesday 11 May 2011

10 Orang Pertama Berdaftar Di Facebook

Ini merupakan 10 orang pertama yang berdaftar dengan facebook. 
 

1.  Pengasas Facebook ini adalah orang yang pertama mendaftar dengan nombor id 4. Mempunyai 24% saham dlm Facebook.

2. Chris Hughes adalah Co-Founder Facebook sekaligus teman sebilik Mark Zuckerberg sewaktu mereka di Harvard University. Selain dari co-founder facebook, beliau juga adalah webmaster Obama di my.barrackobama.com yang dikatakan mempunyai pengaruh besar dalam kejayaan Obama menjadi presiden Amerika Syarikat. Nombor idnya adalah 5.

3. Dustin Moskovitz adalah Co-Founder Facebook sekaligus teman sebilik Mark Zuckerberg sewaktu mereka di Harvard University. Moskovitz memiliki saham facebook sebanyak 6 %. Nombor idnya adalah 6.


4. Arie Hasit adalah teman baik dari Mark Zuckerberg. Semasa mereka belajar di Harvard mereka sering melakukan aktiviti bersama . Ini kerana mereka sama-sama Yahudi. Sekarang dia bekerja sebagai jurucakap angkatan tentera Israel. Nombor idnya adalah 7.
 5. X byk info ttg Marcel Georgés Laverdet nie (low profile ja), hanya seorang pekerja di Facebook. Nombor idnya adalah 10.

6. Soleio adalah pegawai teknikal Facebook. Di pagenya, dia menulis bahawa pekerjaannya adalah yang berhubungan dengan teknik di facebook. Nombor idnya adalah 11.

7. Chris Putnam adalah jurutera software Facebook & adalah satu - satunya orang yang memiliki avatar khusus di facebook. Nombor idnya adalah 13
 
8. Andrew McCollum adalah teman sekelas Mark Zuckerberg di Harvard sekaligus adalah pereka grafik pertama Facebook. Dialah yang merancang logo facebookyang pertama kali. Nombor idnya adalah 26.


9. Sedikit info tentang orang ini, yang pasti dia adalah graduan Harvard university. Nombor idnya adalah 27.

10. Mark Kaganovich adalah graduan Harvard bidang sains komputer & dia merupakan founder dari labmeeting, iaitu sejenis social network (seperti facebook) tetapi dikhususkan untuk para ilmuwan. Nombor idnya adalah 28.
 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...